Facebook jako nástroj marketingu

Facebook stále patří mezi nejoblíbenější sociální sítě. Proč tomu tak je? Zábava. V dnešní době moderních technologií neexistuje den, kdy by 70% lidské populace nestrávilo byť jen pár minut na nějaké sociální síti. Ať už se jedná o pouhé scrollování skrze příspěvky přátel nebo nějaký ten pokec s přáteli na Messengeru.

Jak být úspěšný na Facebooku jakožto podnikatel?

Musíte si hlavně v prvé řadě uvědomit, za jakým účelem lidé Facebook navštěvují. Facebook v dnešní době slouží lidem zejména k odpočinku. Zatímco vy, jako podnikatel, vidíte sociální sítě jako prostor, kde můžete propragovat svou vlastní firmu, službu nebo třeba eshop, obyčejní lidé chodí na Facebook odpočívat.

Každý den produktivního člověka se dělí do několika fází. A tou poslední z nich často bývá odpočinek. Posadí se tedy doma pohodlně do gauče nebo sedne za počítač, otevře Facebook a uvolní se, vypne po tom celodenním stresu a jen bezmyšlenkovitě scrolluje. Prohlíží si příspěvky přátel, fotky z dovolených nebo příspěvky svých oblíbených skupin a společností.

Rozhodně se lidem nevnucujte

První chyba, kterou jako podnikatel můžete udělat, je to, že se lidem začnete vnucovat. To poslední, co chtějí po dni stráveném v práci, je Facebook plný reklam a nabídek. Dalo by se to velmi jednoduše přirovnat ke sledování televize, kde by místo filmu nebo oblíbeného seriálu běžely pouze reklamy. Lidé daleko lépe reagují na vlastní názor, vlastní zkušenost. Například daleko lépe na lidi zapůsobí kreativní příspěvek s vlastními zkušenostmi a odůvodněním, proč daný produkt nebo metodu používáte, než čistě prodejní gesto, že nabízíte tohle za tolik.

Intuitivní marketing

Základem každého úspěšného podnikatele je tedy porozumění cílové skupině. Tzv. „Efekt sněhové koule“. V podstatě se jedná o to, že svými příspěvky vzbudíte v lidech potřebu sdílet Vaši stránku, klikat na tlačítko Like a hlavně, přimějete je se vracet. Takže lidé, kteří Vaše příspěvky rádi sledují, ráno otevřou notebook, uvaří si čerstvou kávu a první co udělají je, že se podívají na Vaši stránku, jestli jste třeba něco nepřidali.

Jak tedy využít Facebook v podnikání?

Berte Facebook jako možnost poznat nové lidi, dostat se do té komunity, která Vám bude nejvíce prospěšná. Neberte Facebook jako místo, kde musíte za každou cenu prodávat. Je spousta eshopů, které pláčí nad tím, jak je Facebook reklama neefektivní. Proč? Protože lidi nezajímá. Reklam je plná televize a internet. To poslední, co chtějí na Facebooku, jsou další reklamy. Snažte se být přátelští, udělejte si z lidí kamarády. Založte si vlastní stránku, kam budete přidávat manuály, návody na to, jak mají lidi dané věci dělat, pomožte jim, poukažte na nějaké výhodné akce a do příspěvku nějak nenápadně vkládejte vlastní propagaci. Buďte přátelští, nápomocní a lidé se budou vracet, budou o Vás mluvit a to posune Vaše podnikání kupředu více než předražená reklama.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
udemy paid course free download
download huawei firmware
Download WordPress Themes
download udemy paid course for free